"Glømmen-akademiet" - en suksess!

Postet av Namsos IL - Fotball den 16. Jan 2017

I helga arrangerte NIL fotball det første "Glømmen-akademiet" for fotballspillende jenter fra 15 år til senior fra hele Namdalen.

Hele 36 jenter fra 6 Namdalsklubber møttes til ei knalløkt ledet av NIL-trenerne Johan Ludvik Lund, Jonas Lian Hansen, Torbjørn Engen og Ivar Andreas Asbøll. Etter økta vartet Beate og Grete fra vår flotte Miljøgruppe opp med kakao og mat til jentene i klubbhuset, samtidig som trenerne og jentene evaluerte økta. Dette var den første av fire samlinger før sommeren.

NIL fotball startet for 3 år siden opp prosjektet "Jenteløftet" for å få mer fokus på jentene, noe som virkelig begynner å bære frukter. Akademiet er et resultat av denne satsingen, så i dag er vi ekstra stolte!

Stor klapp for klubbens jente/dameansvarlig Ivar Andreas Asbøll som leder akademiet og vår egen trenerutvikler Johan Ludvik Lund som har regien for dette, samt en STOR takk til NILsponsor GLØMMEN Entreprenør AS som bidrar til at vi kan gjøre litt ekstra ut av dette.