Sigurd Pettersen til minne.

Postet av Namsos IL - Fotball den 2. Jan 2020

Med stor sorg mottok vi budskapet om at Sigurd Pettersen døde lille julaften 2019. Han ble 57 år gammel.

Sigurd kom inn i Namsos fotballen som trener for småguttelaget i 2003. Året etter ble Sigurd sportslig leder. Fra høsten 2004 og ut 2009-sesongen var han styreleder i NIL fotball. Senere var han også oppmann for A-laget. I 2007 fikk Sigurd NIL fotball`s hederspris for sin innsats i klubben.

I denne perioden bidro Sigurd sterkt til at klubben ble modernisert. Dette særlig i form av at NIL ble en samlende klubb, ikke bare en samling med enkeltstående lag. Sigurd var også en sterk pådriver for at klubben fikk en ny og moderne kunstgressbane i Kleppen høsten 2008.

Sigurd var uredd, frittalende og en drivende dyktig leder. Han visste hva han ville, og han fikk satt planene ut i live. Det var hans store styrke som fotball leder.

Sigurd hadde et stort hjerte for NIL fotball. Lenge etter at hans formelle verv i klubben var over, bidro han med gode råd, samt med kritiske spørsmål, om han vurderte det var nødvendig.

Også den siste tiden hadde Sigurd gode ideer,  og tanker om den videre utviklingen av fotballen i Namsos. Han hadde lyst til å engasjere seg igjen. Dessverre hadde sykdommen fått overtaket.

Nå er Sigurd borte. I fotballfamilien lever de gode minnene videre. Klubben er han evig takknemlig for alt arbeidet han la ned, for både store og små i Namsos, gjennom mange år.

Våre varmeste tanker går til Sigurd sin familie! Vi lyser fred over Sigurds minne.

NIL fotball