Trenerkurs - delkurs 1 i NFF C-lisens utdanningen

Postet av Namsos IL - Fotball den 14. Jul 2015

Namsos IL Fotball ønsker å våre spillere best mulig fotballopplæring i forhold til barne- og ungdomsfotballen, Fredag 21. og lørdag 22. august arrangeres derfor delkurs 1 i NFF C-lisens utdanninga. Kurset er det første av tre i denne utdanninga og de øvrige kjøres i august, september og oktober.

Trenerkompetanse er også sentralt for en kvalitetsklubb og det er en målsetting i vår sportsplan å ha trenere med teoretisk og praktisk fotballkompetanse. Kurset er gratis for alle NIL-trenere.

• Oppstart fredag 12. juni kl. 17:30 – 22:00
  • Oppstart lørdag 13. juni kl. 0830 - 18:00
  • Enkel servering
  • Kleppen idrettspark

Teori og praksis med følgende innhold:

• Barnefotballens verdigrunnlag, og konsekvenser for treneren, laget og klubben
  • Vite hvordan klubben og treneren skal samarbeide for å skape god barnefotball, herunder klubborganisering for god differensiering og jevnbyrdighet
  • Vite hvordan trening og kamp skal planlegges, organiseres og gjennomføres for å holde ungene i flytsonen slik at det blir god og riktig aktivitet, og dermed trivsel for barna
  • Vite hvordan man skal opptre og veilede slik at alle skal trives
  • Trenerne skal spesielt å ha oversikt over hvilke fotballaktiviteter som både er motiverende og som gir læring på dette aldersnivået. De nasjonale rammeplaner er utgangspunktet for planlegging og gjennomføring av øktene.