Olympiatoppen inviterer til kurs i Namsos

Postet av Namsos IL - Fotball den 19. Mar 2015

Olympiatoppen Midt-Norge og Nord-Trøndelag Idrettskrets ønsker å øke kunnskapen om trening blant unge utøvere.

Hensikten er å gi unge idrettsutøvere bedre forutsetninger til å ta riktige valg, øke kunnskapen, og forberede dem på overgangen fra ungdomsalder til junioralder.

Tilbudet er åpent og relevant for ivrige utøvere født 99-00-01, uansett idrett.

Prosjektet støttes av Nord- Trøndelag Fylkeskommune.

Det vil bli gjennomført to samlinger. For å få fullt utbytte bør utøvere delta på både samling 1 og 2 i sin region.

Region Nord: Namsoshallen. 12. april og 26. april.

Hver samlingsdag varer fra kl. 10 – 17. Oppmøte og registrering fra 09.30.

Temaer på samlingene vil være blant annet:

"Veien fra ung utøver til eliteutøver", "Hva er god trening?", "24-timersutøveren" "Kosthold og ernæring", "Hvordan unngå sykdom og skader?", "Basistrening" og "Bevegelighetstrening".

Programmet vil bestå av en kombinasjon av forelesning, fysisk trening og praktisk arbeid individuelt og i gruppe. Ta med bekledning til innendørs trening!

Kursholdere er Kristin Gausen og Kenneth Myhre.

Kristin er tidligere juniorlandslagsløper i langrenn, og studerer nå til mastergrad i idrettsvitenskap ved Høgskolen i Nord-Trøndelag. Hun har de siste årene jobbet som trener for unge langrennsløpere.

Kenneth er tidligere aktiv utøver innen friidrett og langrenn, og har mastergrad i idrettsvitenskap fra Høgskolen i Nord-Trøndelag. Han jobber i dag med talentutvikling for Norges Skiforbund.

Påmelding med navn, fødselsdato, klubb, idrett og telefonnr. til foresatte sendes til mariann.melhus@idrettsforbundet.no innen 5. april.

Det blir en egenandel på kr. 500 per deltaker, som inkluderer mat og drikke, leie av lokaler og honorar for kursholdere.

Faktura sendes til utøvernes idrettslag i etterkant, og klubbene anmodes om å dekke egenandelen for utøverne. Påmelding er lik faktura.

Velkommen!