A-laget tapte for Verdal

Postet av Namsos IL - Fotball den 24. Feb 2015

Namsos - Verdal 0-2 (0-1)

Verdal slo tirsdag kveld Namsos i en kamp i Vinterserien for 3. divisjonslag.

Gjestene tok kommandoen fra start og hadde ballen mest i starten på kampen. Men Namsos lå godt organisert i sin 4-5-1-formasjon og ga ikke Verdal mange sjanser.

Likevel var det ikke ufortjent da gjestene tok ledelsen 1-0 på et - sett med NIL-øyne - litt billig straffespark to minutter før pause. Da hadde de vært nære på uttelling ved to-tre anledninger.

Namsos forsvarte seg bra i 1. omgang, men greide ikke å skape all verden framover på banen. Bortsett fra to hurtige kontringer hadde blåtrøyene knapt muligheter til avslutninger.

I andre omgang greide Namsos å skape litt mer trykk framover, uten at det ble skapt de helt store sjansene.

I stedet ble laget hardt straffet for personlige feil et kvarter ut i 2. omgang. NIL hadde frispark på midtstreken, men greide å gi bort ballen to ganger på rappen. Verdal takket og bukket og kontret inn 2-0.

NIL yppet seg ved et par anledninger, og nærmest scoring var Viktor Finseth i det 55.minutt. Men Verdal-keeperen fikk fistet ballen til corner.

Konklusjon: Verdal vant fortjent - men NIL viste prov på at laget kan bite bra fra seg når 3. divisjon starter til våren.

En ny test venter allerede førstkommende lørdag. Da kommer Steinkjer på besøk i Kleppen til den fjerde kampen i Vinterserien. NIL står med én seier og to tap så langt.

Følgende spillere var i aksjon for NIL mot Verdal:
Erlend Tønne, Håkon Amdal, Stian Olsson, Lars M. Holten, Thomas Breistrand, Kristian Grongstad, Ørjan Moen, Mathias Tyldum, Magnus Aasbø, Bjarne F. Skaret, Kristian Bangsund, Viktor Finseth, Karl Ivar Høstland og Erik Bakkebø.