GLØMMEN-Akademiet 2018 ⭐️

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mar 2018

I helga gjennomførte klubben årets første Glømmen-akademi-samling!

Dette er et ledd i vår Jentefotball-satsing, og er i 2018 et ekstratilbud for 14 årige jenter i Namdalen! Her samles jenter på tvers av klubber, og hensikten er at spillerne skal bli nysgjerrige på egenutvikling og veien til toppnivå.

Det er et gratistilbud, hvor eneste forutsetning er at man deltar på klubbtreningene til sine lag.

Her gjennomfører jentene både teori og praksis-økter med noen av våre best skolerte trenere. I år er det Eskil Husby (vår ferske og yngste B-lisens- trener), mangeårige jente- og dametrener Torbjørn Engen (som også har B-lisens) og vår trenerveileder og tidligere Trondheims-Ørn - trener, Johan Ludvik Lund som også har B- lisens.  Akademiet ledes av NIL Fotball's dyktige og dedikerte jente- og damefotball-ansvarlige, Ivar Asbøll.

Det deltok hele 25 jenter fra 5 klubber; Lierne, Kolvereid, Hållingen, Gullvikmoen og Namsos.

Neste samling er allerede  søndag 18. mars!