Namsos IL Fotball blir kvalitetsklubb

Postet av Namsos IL - Fotball den 14. Apr 2014

Trøndelag Fotballkrets lanserte fredag 4. april hvilke klubber i kretsen som får mulighet til å bli prosjektklubb i NFFs kvalitetklubbkonsept.Namsos IL Fotball ble av kretsen valgt som en av prosjektklubbene. Klubben ser fram til å starte utviklingsarbeidet som skal til for å bli en av de første kvalitetsklubbene i TFK og Norge. Prosjektet leder klubben fram til Kvalitetsklubb nivå 1 i løpet av 2015.Namsos IL Fotball deltar på kretsens Kick Off for prosjektklubbene i Trondheim lørdag 26. april.
Kvalitetklubbprosjektet nivå 1 setter fokus på følgende:
  • Aktivitet (rekrutteringsplan, sportsplan, treneransvarlig)
  • Organisasjon (org.kart, økonomi, oppstart, klubbhåndbok, dommerkoordinator og FIKS)
  • Kompetanse (lederkompetanse, trenerkompetanse)
  • Samfunns- og verdiarbeid (verdier, hjemmekampen, barn/unge, årlig møte, politiattester, skader og forsikring, trygge rammer)
Kilde: www.fotball.no