Hvordan hadde kampen vært uten dommer?

Postet av Namsos IL - Fotball den 3. Nov 2016

Fotballen trenger ikke bare spillere, trenere og ledere - men i høyeste grad også dommere. Uten dem blir det ingen kamper. Derfor avviklet NIL klubbdommerkurs onsdag. Dommeransvarlig Kåre Tørum holdt kurset for fem engasjerte ungdommer: Dennis Andre Aune, Emil Derås, Annika Lyngve, Emma Nicolaisen og Sigrid Due Opdal. Klubbdommerkurset, som onsdag besto av teori i klubbhuset og senere inkluderer praksis, gjør deltakerne kvalifisert til å lede/dømme kamper i barnefotballen (7er, 5er og 3er fotball).

Vi ønsker Dennis Andre, Emil, Emma, Annika og Sigrid lykke til - ta godt imot dem! Senere i november avvikles rekruttdommerkurs (for dem som skal dømme 9er og 11er fotball) i klubbhuset. Interesserte fra både NIL og naboklubber bes kontakte Kåre Tørum på 970 82 109 for info/påmelding. Rekruttdommerkurset går over tre kvelder.